luni, 15 mai 2017

Cum am ajuns de pe Youtube la cel mai misto targ pentru adolescenti?

          Okeyyyy...am trei cuvinte: Opportunity Weekend 3.
          Va spun de pe acum ca nu stiu daca o sa fiu coerenta pentru ca inca sunt in soc.
          Sa incepem cu inceputul. Sambata si duminica asta am fost impreuna cu Tiut si Suriorul la Opportunity Weekend. Ce este chestia asta pentru care m-am agitat si m-am ratacit prin Bucuresti? Este un targ organizat de adolescenti pentru adolescenti, care sustine educatia non-formala si unde te poti orienta dupa voluntariate, cursuri pentru dezvoltarea ta personala, consiliere educationala, intership-uri si unde au niste workshop-uri geniale.
         Desi este la editia a treia (este de doua ori pe an, asa ca nu linsati pe nimeni, va puteti duce in septembrie), nu prea s-a auzit de el pana acum, sau poate pur si simplu nu am fost eu pe faza, I don't really know. Ca sa fiu scurta, pentru ca nu cred ca intereseaza pe cineva foarte tare cum am aflat de el, ci ce s-a intamplat acolo, o sa va spun doar ca am dat intr-o noapte, pe la trei dimineata, de Vlog pe Strada si de tipul asta, Cristi Dragan, care mi s-a parut un om genial ca mod de gandire si de abordare a lucrurilor. Si cateva saptamani mai tarziu, am deschis laptop-ul sa caut ceva pe YouTube, si mi-a aparut un episod nou din vlog (episodul 19, daca nu ma insel) in care se vorbea de Opportunity Weekend si organizatori juniori si toate alea, asa ca am cautat pe net si am gasit site-ul targului, iar apoi a urmat o stock-areala sanatoasa pe la tot ce inseamna site-uri, organizatori, prieteni care au mai fost si nu au zis nimic pana acum, etc. Si peste putin, a venit timpul sa merg la targ. (Mai spun ca in ultima saptamana de dinainte am stresat pe toata lumea cu chestia asta? Mama a spus ca am innebunit.)
          Nu va povestesc despre cum pe strada unde era cladirea in care se tinea Opportunity Weekend, eu si Tiut am luat-o in directia opusa, iar apoi am mers un metru inapoi si am dat de un afis cu o sageata CLARA care ne indica unde trebuie sa ajungem. In fine, am ajuns acolo, ne-am inregistrat, am platit si am intrat ca speriate de bombe in sala, pentru ca nu ne asteptam sa ne loveasca o atmosfera asa misto din prima. Ne-am invartit pe la toate stand-urile si sincer, imi venea sa ma bag la toate, pentru ca toti voluntarii erau asa de prietenosi si toate ONG-urile si cursurile, desi erau bazate pe cam acelasi lucru, fiecare avea acel ceva care te facea sa vrei sa intri in joc. Cred ca inainte de al doilea workshop vazusem toate standurile, ma inscrisesem la vreo 10 si ma hotarasem care sunt preferatele mele:
  1. Standul Scoala de valori, care are proiectul Grow (cursuri de educatie non-formala cu mentori veniti ca voluntari de peste tot din lume; dupa cursuri puteti sa mergeti si in Tabara Grow) si Bootcamp pentru fete (o tabara pentru fete in care inveti de la stilul de viata sanatos pana la beauty). Voluntarii de acolo au fost geniali.
  2. Standul YourWay, care se ocupa cu consultanta educationala, unde am dat de doi oameni super misto, de la care am invatat cate ceva si cu care am conversat cu drag.
  3. Standul Leaders Explore, care are un proiect despre Leadership numit Anul Tau, in care faci training, proiecte in comunitate, intalniri cu lideri inspirationali si primesti la final o certificare in leadership.
          Pe cealalta parte, au fost workshop-urile, in numar de sapte, care mi-au placut, insa preferatele mele au fost "Manipulare vs. Persuasiune" din cadrul Learnity, "Micul ghid al oamenilor mari" din cadrul Dale Carnagie" si "Atelierul Scoala de Valori" din.....o sa fiti uimiti, dar chiar din cadrul Scoala de Valori.
         Daca sambata am fost de curiozitate, duminica am venit in mare pentru atmosfera si pentru noii prieteni. Am vorbit cu organizatoarea Opportunity Boutique (locul de unde puteati sa cumparati tricouri cu desene facute de organizatorii juniori) , care mi-a explicat extrem de incantata cum si de ce au gandit asa tricourile. Am vorbit din nou cu o tipa de la Bucurestiul Tinerilor si am schimbat facebook-uri cu cativa oameni.
        Singurele lucruri pe care le regret sunt ca nu am facut poze cu oamenii astia si ca nu am ramas la proiectul pe care l-au lansat, Spark Plug.
        Una peste alta, a fost un weekend obositor, cu nervi cauzati din cauza ca nu ne puteam orienta dupa harti, dar pe care il voi repeta cu prima ocazie pentru ca mi-a placut la maxim si mi-a dat o stare de bine.
        Si ca sa inchei, Opportunity Weekend e ceva la care trebuie sa mergeti daca sunteti adolescenti, pentru ca pur si simplu, e misto. Este primul targ de voluntariate din Romania si nu stiu cum s-a nascut ideea asta exact, insa clar avem nevoie de mai multe lucruri organizate de adolescenti ca acestia pentru ca imbina distractia cu educatia si socializarea.
 
 
       Aici am cateva link-uri catre site-urile catorva chestii amintite mai sus (plus episodul 19 din Vlog pe strada, ca de ce nu?):
 
 
                  Voi ati fost la Opportunity Weekend vreodata? Cum vi s-a parut si cu ce ati plecat de acolo?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu