sâmbătă, 1 decembrie 2018

Experienta "Cele mai stralucitoare stele" de Anna Todd

Aici e o poză de la lansare
Dacă nu cumva ai trăit sub o piatră în ultimii ani, trebuie să fi auzit de Anna Todd, scriitoarea care a început pe Wattpad scriind fanfictions și care acum este " cel mai important fenomen literar al generației sale", așa cum afirmă Cosmopolitan.

Eu am avut norocul să aflu despre After când încă nu era tipărită, însă nu am citit seria decât la apariția ediției traduse la editura Trei.

Pe scurt, mi-a plăcut primul volum, mi-a displăcut al doilea, pe restul nu le-am citit.

Revenind, la câțiva ani după After, lansarea unei noi cărți a ei mi-a atras atenția: " Cele mai strălucitoare stele". Nu eram hotărâtă dacă să o cumpăr sau să mai aștept, dar apoi s-a întâmplat ceva neașteptat, am aflat că Anna Todd va veni la lansarea de la Carturești Lipscani, pe 7 octombrie.

Cumpărasem cartea cu câteva zile după ce am aflat de lansare, așa că nu-mi mai rămăsese decât să găsesc o prietenă care să mă însoțească și să mă înarmez cu multă răbdare.

Ziua de duminică a fost superbă ( exceptând librăria arhiplină și părinții nervoși că nu primeau mai repede autografe pentru copiii lor ). Anna este o persoană foarte drăguță și răbdătoare și m-am bucurat mult să o ascult vorbind despre cum a început să scrie, personaje, filmul After și obstacolele întâlnite pe parcurs ( mi-a plăcut mult ceva ce a spus când a fost întrebată  de ce continuă să scrie. A răspuns cu "Îmi place să scriu despre personaje reale și povești în care oamenii se pot regăsi" ).

În fine, lansarea a trecut, toată lumea a fost bucuroasă la final ( sper ) și eu eram curioasă, așa că m-am apucat să o citesc...și mi-a plăcut mult mai mult decât ce am mai citit de la ea.

"Cele mai strălucitoare stele" este o poveste mult mai matură decât " After ", după părerea mea. Se vede foarte mult cum autoarea a crescut odată cu poveștile și cariera ei.

Cartea începe cu o perspectivă la 2 ani mai târziu față de acțiunea cărții, ceea ce m-a băgat puțin în ceață ( și la început, și la final, când am recitit cele câteva pagini ), însă pun pariu că aflăm în al doilea volum despre ce era vorba.

Mi-au plăcut destul de mult personajele principale și cum povestea de dragoste a fost învelită în tot felul de probleme care pot apărea în familii ( mai ales în cele în care anumiți membri sunt cadre militare ).

 Karina are ceva din defectele de altfel normale, dar prea puțin prezente printre personajele perfecte din punct de vedere fizic și temperamental ( știți la ce mă refer, deși de multe ori nu mă deranjează pentru că sfârșesc să mi le imaginez diferit ). Kael, pe lângă nume, este o prezență intrigantă cu totul. Austin, fratele Karinei, este un fel de fiu "risipitor" și mai sunt și altele. Încerc să spun fără să dau spoilere, că personajele sunt bine construite și balansate, deși aș fi vrut să aflu mai multe despre povestea lui Elodie, colega franțuzoaică de casă și de muncă a Karinei.

Acțiunea a decurs pe un fir roșu normal până în punctul confruntării
( împărțită în vreo trei certuri răsfirate de-alungul ultimelor câteva capitole) când mi s-a părut totul puțin tras de par.

În concluzie, mi s-a părut o lectură ușor de citit, cu o acțiune destul de alertă, m-a destins în săptămâna plină de teste în care am citit-o. Nu a fost nici cea mai bună, dar nici cea mai proastă carte de dragoste pe care am parcurs-o anul acesta.

O recomand alături de primul volum din After ( că tot apare filmul în aprilie ), mai ales dacă vreți să vedeți cum a evoluat stilul autoarei.

 Link-uri utile:

       Puteți achiziționa aici:

       Cele mai strălucitoare stele

       Primul volum din seria After

Voi ați citit " Cele mai strălucitoare stele"? Cum vi s-a părut?








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu