sâmbătă, 24 noiembrie 2018

Gaudeamus 2018

Aici sunt cărțile pe care le-am "adoptat" de la târg 
Odată cu duminica trecută s-a încheiat și ediția de anul acesta a Gaudeamus. Și la fel ca în fiecare an, sâmbătă dimineață m-am trezit nerăbdătoare, mi-am luat o prietenă și m-am îmbarcat în aventura de anul ăsta, nu neapărat pentru a veni acasă cu un geamantan de cărți, ci pentru atmosferă, lansări și prieteni vechi și noi.
Am ajuns la Romexpo pe la 12.00 ( pentru că a fost un trafic infernal ) și am intrat în pavilionul central în căutarea comorilor literare.

Aici sunt eu cu Alexandra la standul Herg Benet
Ediția aceasta Leda ( implicit Grupul Editorial Corint ) și Epica nu au fost prezente, așa că odată primele două edituri scoase din joc, ne-am oprit la Litera ( unde am văzut o groază de dezvoltare personală care suna bine ). Am trecut pe la Trei și Polirom, de unde nu am luat decât conversații bune cu oamenii de la standuri ( în puținele minute când nu era chiar atât de aglomerat ).
Apoi, am căutat editura Herg Benet pentru lansarea Laurei Nureldin, "V" ( al doilea volum de la "Revertis" ), unde m-am revăzut cu Alexandra de la Pierduți în Literatură și cu Corina Cîndea, autoare a "Triplu H", "Micuța balerină " și "Rebela", alături de altele ( vi le recomand pe oricare cu drag ) , și ea prezentă la lansare. E cu subînțeles faptul că atunci când am auzit că Laura a scos o serie cu vampiri, a trebuit sa fiu acolo.

Aici este Laura Nureldin vorbind despre "V"
De la Humanitas, am luat "Zile de Crăciun " de Jeanette Winterson ( riscam să iau jumătate din tot ce aveau, dar am încercat să rămân calmă, iar acum regret ca nu am luat mai multe din noutățile lor ).
De la Nemira am luat "Frăția Corbilor" de Maggie Stiefvater, pentru că am așteptat cu sufletul la gură traducerea și de abia aștept să o citesc.
Iar ultima oprire a fost la editura Publica/ Storia Books, unde m-am întâlnit și cu Andreea Chiuaru de la Blog de idei. De aici am luat trei titluri, și anume "Quiet" de Susan Cain, pe care am văzut-o în Cărturești cu vreo săptămână înainte și mi-a rămas gândul la ea. "Prințesa de cenușă " de Laura Sebastian și "Prințul nemilos" de Holly Black.
Mi-am propus ca 2018 să fie un an al provocărilor în cea ce privește lectura. Am citit primul thriller, prima carte de la Herg Benet, acum fiind dependentă de titlurile lor, am participat la primul club de lectură, am fost la prima lansare cu un autor străin și m-am concentrat mai mult pe editurile cărora nu le dădeam importanță acum doi ani, să zicem.
Am luat eu cam puține cărți față de alți ani, dar am învățat și descoperit multe.

Link-uri utile:



Așa că vă invit și pe voi să-mi spuneți ce v-ați luat de la târg sau chiar și de Black Friday, că tot a fost de curând și vă provoc ca data viitoare când cumpărați o carte să vă duceți la rafturile pe care le ocoliți de obicei și să-mi povestiți ce a ieșit.




2 comentarii:

  1. Foarte faină selecția ta de titluri. Lectură plăcută!
    Eu abia aștept să citești & să ne povestești despre Quiet, sunt tare curioasă dacă e o lectură faină sau e doar una din acele cărți exagerat de lăudate :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Si eu sunt intrigata de Quiet. Cum ai spus si tu, sper sa nu fie doar titlul de ea.:D

      Ștergere